Ved at benytte en softphone kan I skabe fleksibilitet i jeres virksomhed. En softphone forøger bl.a. muligheden for at arbejde fra andre lokationer, da I ikke længere er afhængige af den fysiske bordtelefon. På denne måde kan virksomheden opnå en mere omstillingsparat og fleksibel position.
En softphone opfører sig fuldstændig som en almindelig fastnettelefon. Forskellen består i, at opkald med en softphone ikke ledes igennem telefonmaster, men foretages fra computeren over internetforbindelsen. Hvis I bruger bordtelefon, bestemmer I selvfølgelig selv, om I ønsker at erstatte bordtelefonen med en Softphone, eller I vil benytte begge løsninger.Tag arbejdspladsens telefoni med hjem
Ved at benytte en softphone kan I skabe mere fleksibilitet på arbejdspladsen, da I, uanset tid og sted, altid kan tilgå virksomhedens telefoni. I har dermed bedre forudsætninger for at arbejde fra andre lokationer end kontoret og med mere fleksible arbejdstider. Dette kan give virkomheden en fordel, i og med at den vil være mere omstillingsparat og fleksibel. I kan selvfølgelig også bruge jeres softphone, når I er udenlands, og har behov for at foretage opkald. Dette kræver blot en internetforbindelse, og kan spare virksomheden penge, som ellers ville være blevet brugt på udenlandsopkald.
4 fordele ved en softphone
Der er mange fordele ved at benytte en softphone, her bliver du præsenteret for nogle af de mest væsentlige:
1. Pris
Ofte vil det være mere fordelagtigt i forhold til pris, da du får et billigere alternativ til udenlandstelefoni, samtidig med at en softphone ikke kræver dyre telefon apperarter. Du behøver blot et headset for at få mest muligt ud af dine opkald via softphone.
2. Samtalekvalitet
Med en softphone vil du opleve en langt højere samtalekvalitet, fordi en softphone ikke er afhængig af mobilmaster, og den belastning der kan være på dem. Den høje samtalkvalitet beskrives ofte af vores kunder som HD lyd.
3. Samme enhed til flere opgaver
Hvis dit foretrukne arbejdsredskab er en computer, ligger der også en fordel i, at du ikke behøver at skifte enhed for at benytte din telefon. Om du sidder i en lufthavn eller på hjemmekontoret, kan du foretage opkald. Det eneste du har brug for er en internetforbindelse.
4. Nemt og fleksibelt
Nogle softphones er web-baserede og andre er klient-baserede.
Med en web-baseret softphone, åbnes jeres softphone direkte i browseren og man foretager opkaldet her. Med en klient-baseret softphone downloades et software-program der er jeres softphone, og den tilgås ved at åbne klienten.
Hvis I bruger en Unified Communications-løsning med indbygget softphone, som f.eks. Microsoft Teams, kan I også benytte denne klient til at foretage og modtage opkald. Det kræver dog, at klienten er koblet op på telefoni.
Læs mere om telefoni i Teams i blogindlægget Ring til et telefonnummer i Microsoft Teams.
Softphone gennem Flexfone
Med erhvervstelefoni fra Flexfone, har I mulighed for både at benytte jer af vores softphone (Myfone), bordtelefoner, mobiltelefoni og telefoni i Teams. I vælger selv, hvilke af de fire enheder I har behov for at bruge, og hvilke der er en god løsning for hver enkelt medarbejder.
Når I er kunde hos Flexfone, er adgangen til alle fire enheder inkluderet i prisen. I betaler altså ikke ekstra, hvis I f.eks. både ønsker at benytte bordtelefon og softphone.
Med en softphone fra Flexfone, får I en web-baseret softphone, og I kan derfor let tilgå den hjemmefra eller fra andre computere end dem I normalt arbejder fra, hvis behovet skulle opstå. Derudover er det ikke nødvendigt at hente en klient, for at benytte Flexfones softphone, og den er tilmed udviklet med brugervenlighed som hovedfokus.
Hver medarbejder har sin egen personlige side på Myfone.dk, og I skal blot åbne Myfone.dk i jeres browser for at komme igang med at bruge jeres softphone.
Med Myfone ringeprofiler kan du let bestemme, hvordan dine indgående og udgående opkald skal opføre sig, og fra hvilke forskellige enheder de skal foretages. Du kan f.eks. bestemme, at opkald til og fra hovednummeret skal foretages på bordtelefonen, og at din personlige arbejdstelefon skal foretage og modtage opkald fra Myfone.dk.
Se flere af de funktioner man får med en softphone fra Flexfone.
Et væld af telefonifunktioner
Hos Flexfone får I et væld af forskellige telefonifunktioner, der hjælper jer i jeres hverdag. I får funktioner som til- og afmelding af telefonkøer, om- og viderestilling, tilføje personer til samtaler og meget mere. I kan tilgå alle funktionerne fra enhver af de fire enheder. I har derfor altid alle telefonifunktioner lige ved hånden, uanset hvilken enhed du modtager opkaldet på, eller foretager opkaldet fra.
Jeres telefonifunktioner i Teams
Som noget helt unikt kan I, med telefoni fra Flexfone, tilgå alle jeres telefonifunktioner direkte i Microsoft Teams. Flexfone var blandt de første i verden til at få godkendt en erhvervstelefoni-app til Teams. Det betyder, at Myfone er integreret med Teams, og at du derfor kan finde og tilføje Myfone som en app i Teams, så du også kan benytte alle de smarte telefonifunktioner, når du arbejder i Microsoft Teams.