Vi har gjort køer fleksible

af Rasmus Klemmensen08. november 2016

Ja, billedet snyder måske lidt... Vi har ikke udviklet et yoga-program til malkekøer, som kan gøre dem mere fleksible. Det vi derimod har udviklet er et smart kø-modul, som kan gøre kundehåndteringen meget bedre for mange virksomheder. 


SÅDAN VIRKER KØ-MODULET
Når kunder ringer til jer, skal I naturligvis håndtere disse opkald. Men det er ikke altid nemt at forudse, hvornår og hvor mange kunder der ringer. Derfor har vi udviklet et kø-modul, som automatisk administrerer alle indgående kald, så kunderne bliver hjulpet i den rækkefølge, de har ringet. 

Det er rigtig smart, da man sikrer, at alle kunderne får hjælp, og at ingen bliver overset. 

Der kan dog nogle gange være så mange kunder, der ringer på én gang, at ventetiden er for lang. Det er ikke optimalt med for lang ventetid, da jeres kunder formentlig ikke lyst til at vente i en kø i flere minutter, når de i stedet kunne lave noget andet.

Derfor har vi udviklet vores kø-modul til at være mere end ”bare” et traditionelt kø-modul.

 

"RING MIG OP"
I selve kø-modulet har vi indbygget en ”Ring mig op” -funktion, som gør kundehåndteringen en del mere fleksibel. 

Efter kunden har fået oplyst sin placering i køen, får kunden mulighed for at indtaste det telefonnummer, som kunden vil kontaktes på, hvorefter der afsluttes med #.

Derefter vil I få en melding om, at denne kunde vil kontaktes på det indtastede nummer, hvilket I så kan gøre, når der igen er ro på linjen. Derved kan kunden lave noget andet i mellemtiden, og I får en mere fleksibel kundehåndtering og en gladere kunde i røret.

 

 

 

ENDNU MERE FLEKSIBILITET
”Ring mig op”- funktionen er en god mulighed, hvis der er ekstra travlt på linjen. En anden mulighed, der gør vores kø-modul endnu mere fleksibelt, er til/afmelding af medarbejdere på køer.

Nogle gange kan fx sygdom, blandet med en ekstra høj travlhed på telefonerne, give al for meget ventetid, og derved alt for mange ”Ring mig op” anmodninger, så der går for lang tid, før I kan hjælpe dem.

I disse tilfælde kan det være nødvendigt, at andre medarbejdere hjælper med på linjen. Derfor har vi gjort det nemt for alle medarbejdere at logge af/på en kø – blot ved hjælp at et enkelt klik på Myfone.dk eller swipe via Myfone app´en

Derved kan fx en salgsmedarbejder hurtigt være med til at hjælpe på kundeservicekøen, hvis der er behov for det.

Det kan dog være en udfordring at holde overblikket, hvis der løbende er medarbejdere, som logger af/på telefonkøer...

 

 

STORSKÆRMS-MODUL
Fuldend derfor jeres setup med vores storskærms-modul, som kan være med til at skabe overblik i hverdagen. Storskærmen kan indstilles til bl.a. at vise, hvilke medarbejdere der er tilmeldt en kø, om de er ledige eller snakker i telefon, hvor mange opkald de har besvaret i løbet dagen, den gennemsnitlige svartid og meget mere.

Dermed har man hele tiden det rette overblik over ressourcebehovet og kan hurtigt op- eller nedjustere, hvis det bliver nødvendigt.

 

 

 

LØBENDE TILPASNING
Det er smart, at man løbende kan tilpasse mængden af medarbejdere, der håndterer en kø. Men selvom det er nemt at op- og nedjustere kapaciteten, vil det alligevel skabe et mere uharmonisk arbejdsmiljø, hvis det sker ofte.

Det gælder derfor om, at få justeret den nødvendige kapacitet, i de korrekte tidsrum, for at det mere er undtagelsen end reglen, at andre medarbejdere skal hjælpe til på en kø.

Det kan derfor være relevant at kigge på jeres kaldshistorik, for der er formentlig et ringemønster, som kan være med til at bestemme, på hvilke tidspunkter det er nødvendigt med flere medarbejdere til at håndtere kald på en kø.

 

 

STATISTIK – SOM HJÆLPER
Med Flexfone får man adgang til et statistik-modul, der kan gøre jer meget klogere på den daglige kommunikation. I kan nemt se, hvornår I modtager flest opkald, og derved bruge denne statistik til at optimere jeres bemanding.

Statisk-modulet registrerer også mange andre ting. I kan bl.a. se en statistik over modtaget og foretaget opkald, opkaldenes varighed, kald pr. medarbejder, gennemsnitlig ventetid og meget mere. Statistik-modulet kan dernæst vise det i flotte og overskuelige diagrammer, som gør det nemt for jer, at få de informationer, som I har brug for!  

Og så kan I downloade diagrammerne som PNG, JPEG, PDF, SVG, CSV og Excel-fil.

 

 

Med Flexfones fleksible kø-modul kan I få effektiviseret jeres daglige kundehåndtering. Det er trodsalt kunden, der er i fokus – så lad os sammen sikre, at de altid får den bedste oplevelse! 

Alle funktioner er inkluderet i vores kommunikationsløsning, så I altid har de bedste værktøjer til rådighed!

Hvis I ikke allerede har Flexfone, så kig nærmere her.

Mest Læste nyheder

Arkiv