Flexfone Blog

Tekst-til-tale er AI direkte i dit telefonsystem

Skrevet af Marie Gaarde | Jun 15, 2023 8:04:46 AM

Kunstig intelligens (AI) har været på alles læber de sidste mange måneder, bl.a. på grund af udgivelsen af den længe ventede ChatGPT, som i den grad har sat fokus på potentialet ved AI - og nu kan du også bruge AI i virksomhedens telefonsystem.


I dette blogindlæg vil vi udforske, hvordan AI i form af tekst-til-tale (text-to-speech) kan anvendes til at lave skræddersyede og aktuelle speaks til virksomhedens telefonsystem og derigennem forbedre kundeoplevelsen.

Mange virksomheder bruger interaktive stemmesystemer (IVR) til at lede opkald gennem forskellige moduler i telefonsystemet. IVR-systemer giver en masse muligheder for god kundeservice, men det har ofte været en besværlig og langsommelig proces at opdatere systemets tilhørende speaks. 

Denne problematik kan nu løses med AI. Med teknologien tekst-til-tale (text-to-speech) kan du lave troværdige og professionelle speaks, som løfter dit telefonsystem til nye højder.

 

Hvad er tekst-til-tale?

Tekst-til-tale er en avanceret teknologi, der konverterer digital tekst til en lydfil. Teknologien benytter sig af kunstig intelligens til at generere naturlig tale på baggrund af skreven tekst. Teknologien giver virksomheder mulighed for at skabe dynamiske og personlige speaks, der forbedrer kundeoplevelsen, afspejler virksomhedens brandidentitet og tilpasses den aktuelle situation. 

 

3 fordele ved at bruge tekst-til-tale

  1. Fleksibilitet og tilpasningsevne: I stedet for standardiserede forudindspillede speaks kan du generere speaks i realtid. Dette gør det muligt at skræddersy speaks til din nuværende situation - du kan f.eks. lynhurtigt opdatere virksomhedens åbningstider eller lave et nyt sommerferie-speak. 

  2. Personlig og interagerende kundeoplevelse: Tekst-til-tale giver dig mulighed for at tilpasse talesproget, stemmen og hastigheden af speaket i overensstemmelse med din virksomheds brand og tone. De mange valgmuligheder gør det muligt at lave speaks, der matcher din virksomheds specifikke behov og passer perfekt til din målgruppe.

  3. Spar tid og penge: Ved at benytte tekst-til-tale kan du spare tid og ressourcer i din virksomhed. I stedet for at optage og redigere speaks manuelt eller bestille dem fra dyre bureauer kan du nemt generere dine speaks ud fra en tekst, som du selv skriver. Dette giver dig mulighed for at spare både tid og penge.

 

 tekst-til-tale er inkluderet i din Flexfone-løsning

Hos Flexfone har vi implementeret Googles tekst-til-tale-teknologi i vores kommunikationsløsning, så du lynhurtigt kan opdatere virksomhedens telefonsystem med nye og aktuelle speaks.

Googles tekst-til-tale understøtter mere end 50 sprog og mere end 100 forskellige stemmer, så du får det mest naturlige og personlige resultat.


Når du opretter nye speaks med tekst-til-tale i din Flexfone-løsning, er dit nye speak live i telefonsystemet efter få minutter, og du skal kun igennem 4 lette trin: 

  1. Skriv din tekst
  2. Vælg sprog 
  3. Vælg stemme
  4. Aflyt og brug dit nye speak

Giv dine internationale kunder den bedste service 

En af de allerstørste fordele ved tekst-til-tale er adgangen til de mange sprog, og derfor er det også oplagt at kombinerer speaks fra tekst-til-tale med landekodestyrring for at give dine internationale kunder den allerbedste service.

Landekodestyrring sorterer indgående kald på baggrund af nummerets landekode og dirigerer herefter kaldene til forskellige moduler i telefonsystemet. På den måde kan du sørge for, at internationale kald ledes til et kaldsflow med internationale speaks og dermed undgår internationale kunder den danske velkomsthilsen og tastemenu.

Du kan lave alle dine internationale speaks med tekst-til-tale og spare tid og penge ved at undgå dyre bureauer.