7 kendetegn på erhvervstelefoni, der holder på den lange bane

    Feb 8, 2023 10:27:01 AM / af Marie Gaarde

    Kvinde taler i headset og smiler

    Der findes en hel verden af fantastiske telefonifunktioner, som er udviklet til at effektivisere virksomheders kommunikation. Men hvordan sorterer man mellem løsninger, der skuffer, og dem der vil blive modtaget med kyshånd af virksomhedens medarbejdere?


    Alle virksomheder har forskellige behov, og det er derfor svært at udpege de vigtigste funktioner inden for erhvervstelefoni. Derfor har vi i stedet samlet 7 konkrete kendetegn på en fremtidssikret telefoniløsning med masser af muligheder.

     

    1. Telefoni, der følger udviklingen

    Næsten alt teknologi udvikler sig så hurtigt, at det er svært at følge med, men ingen vil være den virksomhed, der bruger teknologi, der blev forældet i forrige årti. Du bør derfor kigge efter en telefoniløsning, der kontinuerligt bliver forbedret og følger med den teknologiske udvikling. Men hvordan finder man ud af det? Du kan f.eks. kigge efter produktnyheder på udbyderens hjemmeside eller holde øje med deres sociale medier.

     

    2. Telefonsystem - byg det som du vil

    Telefonsystemet er virksomhedens virtuelle hoveddør og ofte kundernes første kontakt med virksomheden. Har du moderne erhvervstelefoni, har du et hav af muligheder for at sammensætte et telefonsystem, som afspejler din virksomhed og passer perfekt til kundernes behov. Og så skal du selvfølgelig også have mulighed for nemt at tilpasse det, hvis der sker forandringer i virksomheden.

    telefonsystem opbygget af forskellige moduler


    3. Brugervenlighed

    Funktionalitet og brugervenlighed skal gå hånd i hånd. Du kan sagtens blive fri for at huske stjernekoder uden at gå på kompromis med funktionalitet. Når du er på udkig efter en ny telefoniløsning, er det vigtigt at have medarbejdernes brugeroplevelse med i overvejelserne, hvis du skal have deres opbakning. Du kan f.eks. undersøge, i hvor høj grad brugerfladen er opbygget intuitivt, men også om du har et godt overblik over kollegaer og telefonkøer.

     

    4. Fleksibilitet 

    Det er aldrig rart at føle sig begrænset, og derfor bør du overveje, hvorvidt telefoniløsningen kan tilpasses medarbejdernes behov og hverdagens forskellige udfordringer. Noget af det der skaber fleksibilitet i hverdagen, er muligheden for at benytte virksomhedens telefonifunktioner fra forskellige enheder og platforme. Det gør det bl.a. muligt at arbejde hjemmefra eller på farten, uden at gå på kompromis med funktionaliteten.

    Telefoni med bordtelefon, softphone, app og Microsoft Teams

    5. Gennemskuelighed  

    Har du nogensinde oplevet at måtte opgive at forstå en faktura, og er du endt med bare at krydse fingre og håbe på det bedste? Det er vigtigt at vide, hvad du betaler for, og hvad der er inkluderet i prisen. Er du i tvivl, bør du bede udbyderen om en grundig gennemgang af din faktura. 

     

    6. Ingen binding  

    Slå koldt vand i blodet, inden du binder dig til en udbyder i en længere periode. Før du siger ja til en bindingsperiode på x antal måneder eller år, skal du være helt sikker på, at løsningen passer præcis til jeres behov. Det kan nemlig blive rigtig dyrt at komme ud af en bindingsaftale, og mange ender derfor med at nøjes med en løsning, de ikke er tilfredse med, indtil bindingsperioden er slut. Og måske kan du med fordel spørge dig selv, hvorfor udbyderen har behov for at binde sine kunder...

     

    7. Kontakt og service 

    Til slut vil vi slå et slag for vigtigheden af en god og stabil serviceordning. For de fleste virksomheder er kommunikationsløsningen ekstrem vigtig for den daglige drift, og derfor skal der være adgang til support. Det kan også være en fordel at få hjælp af fagfolk til at opsætte og administrere virksomhedens telefoni - det kunne f.eks. være jeres sædvanlige it-leverandør, som i forvejen kender jeres virksomhed.

    smilende supportmedarbejder ved sit skrivebord

     

    Forhåbentlig kan de 7 kendetegn hjælpe dig, næste gang du overvejer en ny telefoniløsning til erhverv, og måske har de også givet et indblik i, hvad du kan forvente af moderne erhvervstelefoni, der holder på den lange bane. 

    Du kan finde inspiration til en fremtidssikret løsning på flexfone.dk.