Tag den rigtige beslutning - vælg Skype for Business fra Flexfone

af Rasmus Klemmensen26. januar 2018

Det var en stor dag, som var ventet i spænding, da vi sidste år d. 27.06.2017 lancerede vores banebrydende integration til Skype for Business. Nu står vi syv måneder senere og kan se tilbage på lanceringen med stor tilfredshed - da mange både nye og eksisterende kunder har fået stor glæde af vores integration.

Med tilgangen af de mange nye kunder er også fulgt en række spørgsmål vedr. vores integration. De spørgsmål har vi nu samlet i dette blogindlæg, så du kan blive klogere på vores integration og dermed tage en velovervejet beslutning - om integrationen og Skype for Business er noget for din virksomhed.

 

Hvorfor vælge Skype for Business og ikke bare Skype?
Skype og Skype for Business forveksles ofte, da de minder meget om hinanden. Der er dog store forskelle på de to platforme, da Skype primært er til privatbrug, hvor Skype for Business er målrettet erhverv. Der er bl.a. en række funktionelle forskelligheder - såsom skærmdeling og whiteboard i Skype for Business, som gør samarbejdet i og uden for en virksomhed mere effektivt. Skype for Business er også integreret med Outlook, så fx kalenderinformationer kan vises i Skype-klienten og Skype app´en.

En af de største forskelle er dog, at vi har koblet vores telefoniløsning til Skype for Business, så du bl.a. kan ringe til både danske og udenlandske telefonnumre samt modtage opkald med Skype for Business. 

En anden stor forskel er synkroniseringen med presence (status) på tværs af enheder. Det vil sige, at snakker du fx i din mobiltelefon, vil dine kolleger i Skype for Business kunne se dig som værende optaget. Det samme gør sig gældende for statusbeskeder, som automatisk synkroniseres og går igen på tværs af enheder. 

 

Hvad betyder det, at Skype for Business er komplet integreret med Flexfones kommunikationsløsning?
Vores kommunikationsløsning indeholder mange forskellige muligheder, som vi har gjort tilgængelige på computere, mobiler og bordtelefoner. Mange af de muligheder er også at finde i vores integration med Skype for Business. Det betyder bl.a., at Skype-klienten kan logges på virksomhedens telefonkøer. Du kan også foretage en direkte eller overvåget omstilling af kald ved hjælp af vores online omstillingsbord, som vi kalder Myfone. Se mere her

 

Hvad kræver det for at komme i gang?
For at komme i gang er der kun ganske få ting, der skal være på plads, for at I kan få vores integration. Faktisk skal I blot have en løsning fra Flexfone og en Office365 licens for at få glæde af den. Mange virksomheder har allerede adgang til Skype for Business via deres Office365 licens, så I mangler måske bare Flexfone? 

Har I ikke en løsning fra Flexfone eller en Office365 licens, kan en af vores landsdækkende forhandlere sørge for det hele. Kom i kontakt med os her

 

Er det nødvendigt, at alle vores medarbejdere får adgang til Skype for Business?
Nej, det er ikke nødvendigt, da alle medarbejdere kan kommunikere sammen, uanset om de bruger en mobil, bordtelefon, softphone eller Skype for Business. Alle jeres medarbejdere kan også deltage i Skype-møder, selvom ikke alle har en bruger til Skype for Business. De skal blot ringe fra en telefon til 69 15 00 00 og indtaste møde-id, hvorefter de kan deltage. De kan også deltage ved at trykke på "Deltag i Skype-møde" i selve mødeindkaldelsen i Outlook. 

 

Skal vores licens flyttes over til Flexfone? 
Nej, som noget unikt ved vores Skype for Business integration skal jeres licens til Office 365 ikke flyttes. Ved de få andre eksisterende integrationer, der findes i dag, er man ofte nødsaget til at flytte Office 365 licensen over til udbyderen for at få integrationen til at fungere. Dette kan vi undgå, da vi håndterer licenserne på en meget mere hensigtsmæssig måde. Det er bl.a. med til at gøre hele implementeringen og den efterfølgende servicering mere sikker og effektiv. 


Hvor kompliceret er implementeringsprocessen?
Implementeringsprocessen er ganske simpel og håndteres primært af Flexfone og en forhandler. I vil derfor ikke blive påvirket i implementeringsfasen, da vi sikrer, at overgangen forløber uden nedetid (uanset om I har eksisterende Office365 licenser eller ej). Tiden fra igangsættelse til færdig installation afhænger af flere faktorer, men kan ofte ske i løbet af ganske få dage. 

 

Skal vi have hardware stående?
Nej, I skal ikke have noget hardware stående, da hele løsningen ligger i skyen. Det betyder bl.a., at I slipper for hardware, som optager plads og kræver vedligeholdelse, der både kan være dyrt og tidskrævende. 

Derfor ønsker flere og flere virksomheder at skifte deres fysiske anlæg ud med løsninger, der ligger i skyen. Ved at det ligger i skyen, er I sikret en højere grad af sikkerhed mod nedbrud, og vi opdaterer løbende vores løsning med nye funktioner, som I automatisk får glæde af.

 

Fungerer Skype for Business også til Mac?
Ja, Skype for Business fungerer også til Mac og iPhones, så alle medarbejdere med Apple-udstyr kan også få glæde af vores integration med Skype for Business. 
 

Er det gratis at foretage kald med Skype for Business?
Ja, det er helt gratis at foretage kald med Skype for Business - så længe opkaldene foregår via Skype til Skype. Foretages der opkald med din Skype for Business-klient til telefonnumre, koster det blot den samme lave minuttakst som til vores bordtelefoner. Er kaldet foretaget til en kollega i virksomheden, er det gratis.

 

Hvordan kommer vi i gang? 
For at komme i gang skal du blot kontakte os her. Du kan også ringe direkte til os på 86 51 51 51, hvorefter vi kan præsentere dig for mulighederne. Du er ligeledes meget velkommen til at kontakte os, hvis du har andre spørgsmål.