Giv dine kunder den bedste oplevelse - hver gang!

af Rasmus Klemmensen13. marts 2018

Har du nogensinde tænkt over, hvilken oplevelse jeres kunder får, når de ringer til jeres virksomhed?

Der er en masse faktorer, som har indflydelse på den oplevelse jeres kunder får, når de ringer til jer. Det gælder nemlig om at undgå, at jeres kunder kastes fra den ene afdeling til den anden, fra medarbejder til medarbejder og måske ender med at afslutte kaldet, før det reelt er begyndt.

Det er derfor en rigtig god idé, at gå sit eksisterende kaldsflow igennem – da den gode kundeoplevelse allerede starter, når kunden taster jeres telefonnummer.

 

Men hvad er et kaldsflow? 
Et kaldsflow er - sagt på en anden måde - et roadmap over, hvordan indgående kald agerer, når der ringes til jeres hovednummer. Mødes man af et velkomstspeak? Kommer der efterfølgende en tastemenu, som er nem at forstå og med de rette muligheder? Er der de rette telefonkøér, med de rette medarbejdere tilknyttet? Hvad sker der egentligt, hvis kunderne ringer uden for jeres åbningstid? Burde I have en visuel telefonsvarer tilknyttet osv… Mulighederne er mange, så det kan være ret svært at overskue, hvilke funktioner der er nødvendige og hvordan disse skal forbindes.

 

Derfor har Flexfone gjort kaldsflowet visuelt! 
Et kaldsflow har længe været en bagvedliggende proces, som kører helt automatisk. Men det har også gjort det svært at overskue, hvordan ens kaldsflow har set ud, da man ikke har kunnet få et komplet overblik over alle funktionerne, samt hvordan disse er forbundet. Man har ikke nemt kunne se eventuelle forbedringsmuligheder, og derfor tænker mange måske ikke over, om deres kaldsflow er opsat optimalt.

Dette har Flexfone nu gjort op med og gjort kaldsflowet visuelt overskueligt. Dermed får man en nemmere tilgang til kaldsflowet og kan hurtigt se, hvor der evt. skal laves justeringer.

 

 

Et visuelt kaldsflow giver et hav af muligheder! 
Det er slut med at stole blindt på, at ens kaldsflow er indstillet, som man ønskede. Nu kan man se hele kaldsflowet – i ét komplet oversigtsbillede.

Med et visuelt kaldsflow får man et hav af fordele og muligheder i opsætningen af ens telefoniløsning! Du får Åbningstider, Tastemenuer, Velkomstspeak, Telefonkøér, Visuelle telefonsvarer og meget mere... 

 

 

...Men hvordan får man så det rette kaldsflow?
Der er en række spørgsmål, man passende kan stille sig selv, inden den nye teleløsning fra Flexfone implementeres:

Skal kunderne modtages af et velkomstspeak? Skal virksomhedens åbningstid definere, om kaldet skal gå videre til fx en tastemenu eller en telefonsvarer? Har virksomheden brug for en tastemenu? Hvor mange muligheder skal der være i tastemenuen? Har I afdelinger på tværs af landegrænser, så skal landekodestyring måske aktiveres? Hvor mange forskellige telefonkøér er nødvendige? Skal kunden have mulighed for at deltage i en kundetilfredshedsundersøgelse? Skal der afspilles informative speaks for kunden - om fx mulighederne på jeres hjemmeside eller aktuelle tilbud - mens vedkommende sidder i kø?

Mængden og mulighederne er mange, så det er vigtigt at holde sig for øje, hvilke funktioner der giver mest mulig værdi for jeres kunder... Og husk, kaldsflowet kan altid ændres i takt med jeres udvikling. 

 

Læs mere om alle de smarte funktioner, som Flexfone kan tilbyde din virksomhed: