Bordtelefoni har stadigvæk sin plads på skrivebordet

af Rasmus Klemmensen14. november 2018

Er bordtelefoni ikke et overstået kapitel? Er bordtelefoner ikke bare et levn fra gamle dage, hvor de med det klassiske drejehjul og stofledning var at finde i hvert hjem? Det korte svar er nej. Det er spørgsmål, som vi ofte hører fra potentielle kunder, som er af den opfattelse, at en ny og tidssvarende kommunikationsløsning primært skal bestå af mobiltelefoner for at være fleksibel og funktionel. Og i visse tilfælde er det også rigtigt - at en bordtelefon ikke passer til det behov, som en kunde har. Vi oplever dog ofte, at bordtelefoner kan gøre en positiv forskel for vores kunders daglige kommunikation, så bordtelefoni er bestemt ikke et overstået kapitel. 

 

Hvorfor skal man vælge en bordtelefon?
Der er delte meninger om bordtelefoni, og det kan der være mange årsager til. Nogle har måske haft dårlige erfaringer med manglende funktionalitet, svingende talekvalitet og et dårligt design, som ikke just pryder kontorlandskabet. Men ligesom med smartphones, computere og andet hardware er der også sket meget med de bordtelefoner, som man kan få i dag. Vi bruger selv telefoner fra Yealink, som producerer bordtelefoner og håndset, der både er af god kvalitet og i et flot design. Og en vigtig detajle er, at samtalekvaliteten er utrolig høj i vores bordtelefoner med HD-lydkvalitet. 

 

Hvilke funktioner har en bordtelefon?
Det er meget forskelligt, hvilke funktioner en bordtelefon har. Nogle funktioner kommer med selve telefonen, hvor andre funktioner kun er mulige på baggrund af den kommunikationsløsning, som bordtelefonen er en del af. Og med en kommunikationsløsning fra Flexfone har vi fyldt en masse ekstra funktioner ned i vores bordtelefoner fra Yealink.

Af standardfunktioner kan nævnes aflytning af telefonsvarer, visning af opkaldshistorik, telefonbog med interne og eksterne kontakter samt mulighed for at aktivere DND (Do not disturb).

Derudover har vi tilføjet en række ekstra funktioner, som giver nogle smarte muligheder. På Myfone.dk, som er vores online kommunikationsplatform, er det muligt at vælge imellem forskellige funktioner. Man kan fx vælge at have nogle forskellige kontakter på sine genvejstaster, så man ved bare et enkelt tryk ringer op til den pågældende kontakt. Man kan også vælge at have en til flere af sine Myfone profiler på de forskellige genvejstaster, så man kan skifte til en anden profil og dermed ændre sin tilstedeværelse, hvis man fx skal i et møde. Man kan også logge af og på virksomhedens telefonkøér, så man hurtigt kan træde til i tilfælde af travlhed. Derudover kan man også aktivere et variabelt kaldsflow, så man fx kan åbne og lukke telefonerne tidligere eller senere på dagen.

 

 

Hos Flexfone skal man ikke nøjes
Hos Flexfone skal man ikke "nøjes", da vores kommunikationsløsning har kombineret mobiltelefoner, Myfone.dk og Skype for Business, som gør det til en fuldendt oplevelse at håndtere sin daglige opkald.


Du behøver nemlig ikke at vælge en bordtelefon over en mobiltelefon eller omvendt, da dine opkald foretages og modtages på netop den enhed, som du ønsker. Dermed kan du altid modtage opkald, når du sidder ved dit skrivebord, er på farten, har fri eller sidder i et møde. Læs mere om det her 

 


Skal alle så ikke have en bordtelefon?
Nej, det er ikke alle medarbejdere og virksomheder, som vil have gavn af bordtelefoner. Arbejder man fx på et lager/værksted eller blot sjældent er på kontoret, fordi man fx er på farten, vil det ikke være nødvendigt med en bordtelefon.  

 

Har du lyst til at finde ud af mere om, hvad vores løsning kan gøre for din virksomhed, er du meget velkommen til at læse mere på www.flexfone.dk eller at ringe til os på 86 51 51 51.