Vi siger ofte nej til nye kunder

af Rasmus Klemmensen02. december 2016

Kan det virkelig passe? Siger Flexfone virkelig nej til nye kunder? Vi kan sagtens forstå, hvis det lyder underligt, men historien er også lidt en anden...

Vi siger nemlig ikke nej til at nye kunder. Vi vil rigtig gerne have flere kunder, men i dialogen med nye kunder får vi ofte stillet de samme to spørgsmål, som vi bliver nød til at svare nej til.

 

Spørgsmål 1; Er der binding på jeres kommunikationsløsning?

Nej, vi har ingen binding på vores kommunikationsløsning, da vi lever af tilfredse kunder. Er en kunde ikke tilfreds med vores løsning, så står det dem altid frit for at skifte til en anden leverandør. Det er hverken i vores eller vores kunders interesse at binde dem til vores løsning, hvis ikke de er tilfredse. Den eneste fidus ved binding er at sikre en løbende indtægt for teleudbyderen - uanset om kunden er tilfreds eller ej. 

Vi tror mere på at "binde" vores kunder tættere til os ved at levere en top-tunet kommunikationsløsning, hvor funktionalitet og brugervenlighed er dét, der får vores kunder til at blive hos os i lang tid.

 

Spørgsmål 2; Skal man betale ekstra for mere funktionalitet?

Nej, man skal ikke betale ekstra for mere funktionalitet, da alle vores funktioner og platforme er inkluderet i prisen. Det skaber overskuelighed, fleksibilitet og sikrer samtidig, at alle medarbejdere har de samme muligheder for at kommunikere hurtigt og effektivt med kolleger, kunder og samarbejdspartnere - uden at det koster ekstra. 

 

Men hvorfor stiller nye kunder ofte de spørgsmål?

Mange virksomheder har længe været vant til, at der følger en bindingsperiode med, hvis man køber en månedlig ydelse. Især mange teleudbydere benytter sig af bindingsperioder, som hurtigt kan løbe over flere år. Og det er ikke kun binding, der kan være et problem. Den danske telebranche er nemlig en jungle, når det kommer til "lille-, mellem- og storpakke" – koncepter, hvor det kan være rigtig svært for kunder at gennemskue, hvilke pakker der matcher deres behov. 

Derfor risikerer mange, at gå i "fælden" og binde sig til en løsning, hvor funktionalitet, brugervenlighed og fleksibilitet ikke hænger sammen - og hvor den nye teleløsning derfor hurtigt kan blive en dyr affære...

 

Så prøv at kigge vores vej, hvis du overvejer, eller er ved at lede efter, en ny kommunikationsløsning.